Miss Octopus TV3


SINOPSIS MISS OCTOPUS
Miss Octopus mengisahkan tentang seorang pensyarah perempuan(Rozita Che Wan) bernama Oktober berusia 35 tahun yang masih bujang.Kenyataan itu yang terpaksa ditelan oleh ibu Oktober, Khatimah walaupun perit untuk diterima. Bukan tiada yang mahu meminang Oktober tetapi semuanya ditolak mentah-mentah. Sebenarnya, Oktobe fobia apabila melihat teman-teman rapatnya seperti Thalia bersalin. Puas maknya mendesaknya berkahwin,namun dia masih belum mempunyai calon suami dan takut untuk berkahwin hinggakan pinangan yang masuk pun ditolaknya.Dia tidak mempunyai keinginan utk berkahwin walaupun rakan-rakannya semuanya telah bekeluarga,.

Berbeza pula dgn pelajarnya Asmira(Nabila) yang sedang belajar tapi kemaruk pula nak berkahwin.Niat Asmira ini dihalang oleh ibunya.Mira hanya dibenarkan kahwin hanya selepas habis belajar. Mana dapat gelaran Miss Octopus ni? Gelaran ni diberikan oleh Asmira disebabkan Miss Oktobe ni selalu mencari kesalahannya.Miss Oktober ni terkenal dengan sikap baran dan tegas dengan para pelajar.

Kekecohan menjadi kelam kabut bila pensyarah tampan Dr. Shah Reza(Fahrin Ahmad)mula mengajar. Cik Miss kita ni pun jatuh hati dengan Dr.Shah hinggakan penampilan berubah menjadi gadis gedik.Dr Shah pulak tak tertarik dengan Cik Miss tapi kepada Asmira yang serius dalam pelajaran. Adakah Asmira juga meyimpan perasaan terhadap Dr.Shah?Habis kekasih hati dia nak letak mana?atau dia sengaja buat begitu untuk menyakitkan hati Miss Octopus?

SUMBER ARTICLE DAN ARTICLE PENUH: http://www.perekacerita.com/2012/07/miss-octopus-download.html#ixzz24KHknLaQ

0 comments:

Post a Comment